lördag 23 december 2023

Lucka 23

 

Lucka 23

Dagens lucka har lite blandat innehåll. Först de intervjuer som "finns kvar" och sedan presentation av tomteviktsvinnarna. 


Tova Nilsson: Den bästa julklappen jag minns var när jag och mina syskon fick en miniskoter tillsammans. Pappa hade burit in den i TV-rummet och slagit in den. Den minns jag verkligen! Egentligen är nog de julklappar jag fått tillsammans med mina syskon de jag minns mest. Något år fick vi ett Wii-spel av mamma och vi spelade hela julen. 
I år önskar jag mig en sladdlös dammsugare, och skor, men det vet jag att jag kommer att få. :)

Jimmy Björkman: Den bästa julklappen måste vara en hockeyklubba, en kompositklubba. 
I jul har jag önskat mig kalsonger så det kanske jag kommer att få. 


Andreas Lönnberg: Bästa julklappen var nog tjocksockar som jag fick av mormor. Hon stickade hur mycket som helst. Alla fick fina tv-spel och grejer och jag fick tjocksockar. Men jag tyckte att det var bra, även då. 
I år önskar jag att mormor hade levat så hon kunde ha stickat mig en tröja men kanske får jag det av någon annan. :)


Tomtevikten

Det var många som gissat på hur mycket tomtarna vägde och många var ändå ganska nära. 

Tomtarna vägde tillsammans 264,75 kg
                 

Absolut närmast var den yngsta gissaren, Alma Björkman (som ligger i vagnen på kortet nedan). Hennes föräldrar var också ganska nära så nästan hela priset hamnar i Lerviken. På fjärdeplats kom Emily Stighall. Grattis till vinnarna och tack till Lervikens goda som sponsrat med fina rökta produkter och lite sött till julen. 



Och imorgon är det julafton! Vi önskar er alla en fin julhelg. 
Kom ihåg att gå ut och vinka till tomtarna som kommer genom byn imorgon vid halv tolv!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lucka 24

God Jul