måndag 11 december 2023

Lucka 12

 


Lucka 12


Familjen Almqvist/Nilsson/Bergsten (del 2)





Robert Bergsten 51år: 
En julklapp jag minns, eller det var ju faktiskt flera år i följd, var de eviga tjocksockarna från farmor. Nu uppskattar man ju sånt men då!? Om jag fick önska mig något i år, vad som helst, så vore det en helikopter. Eller nä, ett par 3 stycken ifall jag skulle krasha. 

Tim Bergsten 25 år: Jag minns nog mest när jag fick en 32" TV att ha på rummet för att spela TV-spel på. Nu har man väl inga speciella önskningar men sockar är väl aldrig fel.

Maya Bergsten 22 år: En julklapp som jag minns väl var när jag fick UB funkeys. Det var ett datorspel med massa olika figurer som man kunde samla på. Nuförtiden önskar jag mig mest saker till hemmet tex filtar, kuddfodral och ljus. 

Alma Bergsten 18 år: Jag minns mest när jag fick en liten gitarr av min morbror eftersom jag brukade spela på hans när vi var uppe i Tärna hos min mormor och morfar och jag ville kunna spela själv också. Nuförtiden önskar jag mig mest diverse grejer till lägenheten eller smycken kanske.




Jörgen Bergsten 48 år: En julklapp som jag minns var den gula radiostyrda bilen som jag fick. Den brukar vi köra med efter byavägen. I år önskar jag mig inget. Kan inte komma på nåt utan vill jag ha något så köper jag det. 

Amanda Bergsten 23 år: Jag minns när jag fick en stationär dator som jag kunde ha på mitt rum. Jag tror att jag var 10-12 år gammal. Jag kände mig stor då och brukade leka kontor. Om jag skulle önska mig något i år så vore det att ha ett HELT renoverat kök. 

My 2,5 år: Med hjälp av mamma Amanda så berättar My att hon önskar sig en skoter. En RIKTIG skoter. Artic Cat ska det va. Det är roligt att åka skoter. 

Jonna Bergsten 20 år: En julklapp som jag minns var när jag fick min monster High docka. Jag hade tjatat hål i huvudet på mamma och pappa för att jag så gärna ville ha en och så fick jag en!!! Nu önskar jag mig inget direkt. Vill jag ha något så köper jag det. I och för sig så skulle jag kunna önska mig lite saker till lägenheten, tex dukar, gardiner, glas och sånt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lucka 24

God Jul