tisdag 12 december 2023

Lucka 13

 Lucka 13


Idag är det Lucia och vi presenterar ett fint litet luciasällskap (familjen Abramsson som berättar julminnen) i dagens lucka. Till och med tomten får vara med på ett hörn. :)


Familjen Abramsson: 

Jan Abramsson 74 år: Jag minns tydligt den gröna stridsvagnen med gummilarv som jag fick när jag var liten. Man vred upp den med en nyckel och sedan kunde man köra med den varsom helst, på golvet, över täcket, ja överallt. En annan julklapp som jag minns var när vi fick skridskor. Man knöt fast dom på skorna och sen gatt man spänna åt dom med hjälp av en liten nyckel. Den där nyckeln hade man i fickan jämt. Men jäklar om man råkade lägga eller tappa den på isen då frös den fast. Om jag fick önskar mig något iår, fast jag inte behöver nåt, men om jag tvunget måste önska mig något så vore det en zinkmaskin så man kan bygga tex lådor. 

Liselott Abramsson 46 år: Ja det starkaste julklapp minnet var när jag fick en mintgrön ishockeyhjälm. Den va så vansinnigt ful och hemsk och jag tänkte att den skulle jag ALDRIG våga ha på mig. Det var så fruktansvärt hemskt, och jag fick med all kraft kämpa för att inte visa hur upprörd jag blev. Om jag fick önskar mig något idag så skulle det vara tavlor av Alexander Jansson. Han har i många av sina tavlor fångat hur jag skulle vilja att världen såg ut. Eller så vill jag ha fikon. MASSOR med torkade fikon. 

Ida Abramsson 15 år: Nåt som jag minns att jag fick var häststallet. Det var massor med hästar, ryttare, sadlar, tyglar, stall mm mm. De tror jag att jag tänker spara till mina egna barn. Det jag önskar mig i år är böcker. 

Mia Abramsson 13 år: En julklapp som jag minns var när jag fick en hel säck med godis av min farbro Nicklas. Det jag önskar mig i år är smink.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lucka 24

God Jul