onsdag 6 december 2023

Lucka 7

 Lucka 7



Familjen Almqvist/Nilsson/Bergsten (del 1):

Monica Nilsson 70 år: En julklapp som jag minns var ett piano som jag fick som stod på 3 ben. Jag växte nämligen upp med musikaliska människor och dom tyckte nog att jag skulle införlivas i musiken. På pianot stack det ut en pappersremsa på sidan och denna trodde/tänkte jag nog inte behövdes så den drog jag ut. När min morbror sen skulle spela på den så var den helt ostämd och den kan nog ha berott på att remsan ej längre satt där. Där slutade min musikaliska resa. Som liten så önskade man sig inget utan var man snäll så kanske man fick nåt. Vi var mycket folk som firade tillsammans då min mor hade många syskon. Vi va väl 10-15 barn och lika många vuxna. Det dansades och spelades mycket musik och vi vandrade mellan husen. 
Om jag fick önska mig något nu så vore det att mina barn och barnbarn befriade mig från lite saker. Ja att jag fick hjälp å döstäda :) 

Tomas Almqvist 63år: Jag minns en kudde som min mamma sytt till mig. Den såg ut som ett lejon och hon hade sytt dit öron, man och allt. Den sov jag tillsammans med i många år. 
Fick jag önska mig något i år så vore det en god rökig wiskey

Karl Fredrik Almqvist 36 år: Jag minns när jag fick min racer aluminium spark när jag var 12 år. Den var till och med inslagen. Det var ganska enkelt att gissa vad det var då medarna stack ut. Jag har fortfarande kvar den och den gick fort då och även nu! 

Inez 7 år och Lova 10 år har tillsammans ett fint julklappsminne och det var när familjen fick katten Sally. De hade länge önskat sig en katt men då de bodde i lägenhet så blev det inte så. Men så, när det flyttade till Nästansjö för 3 år sedan så kom äntligen Sally till familjen. I år önskar sig Inez en kattunge och Lova önskar sig en stjärnkikare då hon älskar rymden. Hon har redan inrett hela rummet med galaxer och planeter.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lucka 24

God Jul