tisdag 19 december 2023

Lucka 20

 Lucka 20



Familjen Danielsson/Näslund/Göransson



Britta Danielsson: När jag var liten, kanske fem år, och vi bodde i Rönnäs minns jag att vi var däri skyltfönstret i affär´n däri Rönnäs. Då var det en liten kaffepanna och jag önskade mig den. Lena, tvillingsyrran, hon önskade sig en docka som också var i skyltfönstret. Vi fick både det vi hade önskat oss. Lenas docka var så fin att den gick inte leka med utan den skulle bara stå och vara fin medan min kaffepanna blev använd i lekstugan och när vi var på slåttern, på raninga och vi följde med så hade de ju den där sotig-panna och då var ju min också med förstås. 
I år önskar jag mig en arbetsdag för jag har ju pensionärsstugan där det finns mycket jobb.





Paul Danielsson: Jag vet inte om jag minns någon särskild julklapp...? Jag vet att vi fick någon bilbana när vi var små som var rolig men den höll inte så länge.

I år önskar jag mig att jakten ska gå bättre nästa år- mer älg i skogen!





Viktoria Danielsson: Jag minns en jul vi firade i Västanbäck hos Kristina. Jag fick ett litet paket av pappa men i det lilla paketet fanns en ledtråd till ett par tegsnässkidor.

I år önskar jag mig ett par ulltofflor att mysa runt i hemma.


Joar Danielsson: Mina bästa julklappar är nog lego. Jag gillar minecraft-lego och star wars-lego. Jag har också fått en legotraktor.

I år önskar jag mig V bucks-kort. Det är kort som man kan köpa grejer för i ett spel.


Svea Danielsson: Min bästa julklapp var att få börja skolan!

När tomten kommer nu på julafton önskar jag mig doktorsgrejer.


Liv Danielsson: Jag önskar mig prinsessgrejer och julmust.



Viktor Näslund: Miniskotern är den bästa julklappen jag fått! Jag minns inte riktigt hur gammal jag var, inte så gammal.. kanske sju, åtta år. Jag minns så väl när vi vaknade på morgonen och det fanns inga klappar under granen och vi blev väldigt besvikna men då gick vi in i köket och då såg vi skotern för farsan hade kört och parkerat den precis utanför köksfönstret. Vi fick den tillsammans, vi syskon, men det var nog jag som körde mest.

I år önskar jag mig god mat och trevligt sällskap.


Juni Näslund: Det bästa jag fått är spegeln som jag har i mitt rum. Det är lampor på sidorna om den.

I år önskar jag en miniplatta, en egen surfplatta. Sedan önskar jag mig smink och skin care.



Egon Danielsson: Jag kan inte minnas någon speciell julklapp, nej, jag kan faktiskt inte komma på någon särskild.

I år önskar jag mig lugn och ro. Vi får se om min önskan slår in. :)


Saga Göransson: Jag vet inte heller riktigt, jag kan inte minnas någon särskild julklapp.

I år önskar jag mig en skoter, ingen speciell.. eller kanske en svart Boondocker.


Hilma Göransson: Jag tror att det bästa jag fått i julklapp är min säng. Den är skön och stor. 

I år önskar jag mig skin care och smink. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lucka 24

God Jul